جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

یو پی اس چیست؟

یو پی اس سونر تولید شرکت مهندسی زرین الکترونیک

یو پی اس چیست؟

۶ بازديد
دانستن این مطالب برای شناخت یو پی اس و آشنایی بیشتر با آن حائز اهمیت است. قطع برق در مواقع مختلف و گاها ضروری تجربه ای است که مشکلات عدیده ای برای افراد ایجاد می کند.علاوه بر قطع برق به عنوان اساسی ترین مشکل برق سراسری ، نوسانات ایجاد شده برروی برق شهر گاه باعث آسیب دیدن تجهیزات و وسایل خانگی وصنعتی نظیر تلویزیون کامپیوتر و...می شود.دو مشکل عنوان شده در بالا به عنوان عمده ترین مشکلات استفاده از برق شهر می باشد که برای رفع آنها از تجهيزات مختلفی نظیر موتوربرق ، استابلایزر و...استفاده می شود. ولی هر کدام ازاین روشها نیز مشکلات ومعایب خاص خود را دارد. به عنوان نمونه نگهداری موتوربرق ، سروصدا و مدت زمان برق دهی آن از مشکلات عمده استفاده از اين تجهیزات است. استابيلایزر یا تثبیت کننده برق شهر نیز در صورت وجود برق ، نوسانات آن را حذف می کند و در خروجی خود برق ثابتی را تولید می کند ولی در صورت عدم وجود برق عملا کارایی ندارد. استابلایزر توانایی حذف نویزها واختلالات و پرشهای ناگهانی برق شهر را ندارد ونمی تواند مشکلات ناشی از قطع و نوسانات برق شهر را به طور کامل حذف نماید.

روش دیگر رفع مشکلات برق شهر که هم مزایای روشهای قبل را دارد و هم مشکلات آنها را حل کرده است یو پی اس سونر (SONER UPS) یا منبع تغذیه اضطراری بدون وقفه است.



یو پی اس دستگاهی است که برق مورد نیاز را در هنگام نبود برق یا قطع برق، بدون قطعی و بدون وقفه ، تامین می نماید ، UPS مخفف unintrruptable power supply و به معنای منبع تغذیه بدون وقفه می باشد.


منببع: مقالبه یو پی اس چیست سایت سونر
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد